Di sini, kita harus berhenti. Sedikit hati-hati. Menunggu waktu yang tepat untuk menyeberang. Ada sesuatu yang tengah kita tuju di depan. Mungkin sekarang segalanya nampak buram. Dan dari sini, cahaya di ujung sana mungkin tidak begitu kelihatan. Tetapi terkadang, kamu hanya harus percaya bahwa ada sesuatu yang indah di tempat yang akan kita datangi nanti. Aku tak bisa menjanjikan apa-apa. Aku pun tak tahu pasti apa yang akan menyambut kita di ujung jalan. Cuma satu hal yang pasti:

di sana, akan ada aku.

Jika itu cukup buatmu, pejamkan matamu, genggam tanganku, dan bersama, kita akan menyeberang meninggalkan masa lalu.

*) based on a photograph by Nico Wijaya

hanny

8 Responses

  1. hihihi bagus ciboooo!

    aku jadi teringat ketika aku ngambil foto ini. hampir tengah malam di orchard rd. aku sendiri jalan kaki dari shangri la yg lokasinya tak jauh dari situ. seakan hapal jalanan setempat, aku terus berjalan dan memotret. menikmati malam dan pendar-pendar kota yang sedikit sedang beristirahat.

If you made it this, far, please say 'hi'. It really means a lot to me! :)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WANT TO SHARE WITH SOMEONE WHO NEED THIS?

READ MORE:

Legs and Apples
Do it because itโ€™s fun. Because it brings you joy; because itโ€™s meaningful to you. Do it because it gives you simple tiny pleasures. Do it because it makes you smile.
The view from De Klok
I took another digital detox this weekendโ€”I limited myself to a 5-minute screen time on Saturday and Sunday to quickly check my business account. I closed my social media account for the rest of the days.
Hanny illustrator
Hi. I'm HANNY
I am an Indonesian writer/artist/illustrator and stationery web shop owner (Cafe Analog) based in Amsterdam, the Netherlands. I love facilitating writing/creative workshops and retreats, especially when they are tied to self-exploration and self-expression. In Indonesian, 'beradadisini' means being here. So, here I am, documenting lifeโ€”one word at a time.

hanny

TAKE WHAT YOU NEED
VISIT THE SHOP